Skip to content
Snippets Groups Projects

Repository graph

You can move around the graph by using the arrow keys.
Select Git revision
  • main default protected
1 result
Created with Raphaël 2.2.026Feb130Jan29282726252228Jul6Feb30Jan2214Dec129Nov282321171615921Upload New FilemainmainUpload New FileKlarKommentarer för playstate tillagdaMerge pull request #2 from Oscarwib/newmodemerge fixMerge pull request #1 from Oscarwib/testbtror allt är som det ska vara nufixa om lite med powerups nubug fixad vidare så att rätt mängd passes skerbug fixad så att det inte spawna powerups under speedupenÄndring av meny, cleanup i filer, tillagda kommentarer för javadoctestbomb tracearspeedpowerup bug fixad genom attändra == till >= i player jump, samt lade till = 265 för att återställa player y positionfortsatt logik pillande, börjar likna något nu. Spawn för powerups fungerar som de ska men problemet är att player flörsvinner när speedup går igångrandom y-kord påpowerupsAllting fungerar, nu är det clean up samt fixa game logiken.Alla enemies ärver från object, samt powerup ärver från objectfortsatt omstruktureringbåda enemy samspelar nubomb droppen fungerarflygande enemy släpper bombertesta nyttcollision vid duckande löstlite cleanup för att komma tillbaks på rätt spårändring klass strukturlagt till flygande enemyPowerup samt kommentarerplayer kan glida, todo kommentarerSpara score mellan omgångar, ingen logik i scoren ännugame over screenskickas till meny när spelarens liv är slutKollisions logik, max en krock per passeringKollisions logik, händer inget vid krock äncleanup + kommentarer för collisionsenemy flyttad till enemy classJump flyttad till player + cleanupFörsöker flytta över player move logik från playstate till playerÄndring struktur + up och ner löst så det går lika fort åt båda hållen
Loading