Skip to content
GitLab
Explore
Sign in
Primary navigation
Search or go to…
Project
J
javaProj
Manage
Activity
Members
Labels
Plan
Issues
Issue boards
Milestones
Requirements
Code
Merge requests
Repository
Branches
Commits
Tags
Repository graph
Compare revisions
Snippets
Locked files
Build
Pipelines
Jobs
Pipeline schedules
Test cases
Artifacts
Deploy
Releases
Package registry
Model registry
Operate
Environments
Terraform modules
Monitor
Incidents
Analyze
Value stream analytics
Contributor analytics
CI/CD analytics
Repository analytics
Code review analytics
Issue analytics
Insights
Model experiments
Help
Help
Support
GitLab documentation
Compare GitLab plans
Community forum
Contribute to GitLab
Provide feedback
Terms and privacy
Keyboard shortcuts
?
Snippets
Groups
Projects
Show more breadcrumbs
Oscar Wiberg
javaProj
Repository graph
Repository graph
You can move around the graph by using the arrow keys.
main
Select Git revision
Branches
1
main
default
protected
1 result
Begin with the selected commit
Created with Raphaël 2.2.0
26
Feb
1
30
Jan
29
28
27
26
25
22
28
Jul
6
Feb
30
Jan
22
14
Dec
1
29
Nov
28
23
21
17
16
15
9
2
1
Upload New File
main
main
Upload New File
Klar
Kommentarer för playstate tillagda
Merge pull request #2 from Oscarwib/newmode
merge fix
Merge pull request #1 from Oscarwib/testb
tror allt är som det ska vara nu
fixa om lite med powerups nu
bug fixad vidare så att rätt mängd passes sker
bug fixad så att det inte spawna powerups under speedupen
Ändring av meny, cleanup i filer, tillagda kommentarer för javadoc
test
bomb tracear
speedpowerup bug fixad genom attändra == till >= i player jump, samt lade till = 265 för att återställa player y position
fortsatt logik pillande, börjar likna något nu. Spawn för powerups fungerar som de ska men problemet är att player flörsvinner när speedup går igång
random y-kord påpowerups
Allting fungerar, nu är det clean up samt fixa game logiken.
Alla enemies ärver från object, samt powerup ärver från object
fortsatt omstrukturering
båda enemy samspelar nu
bomb droppen fungerar
flygande enemy släpper bomber
testa nytt
collision vid duckande löst
lite cleanup för att komma tillbaks på rätt spår
ändring klass struktur
lagt till flygande enemy
Powerup samt kommentarer
player kan glida, todo kommentarer
Spara score mellan omgångar, ingen logik i scoren ännu
game over screen
skickas till meny när spelarens liv är slut
Kollisions logik, max en krock per passering
Kollisions logik, händer inget vid krock än
cleanup + kommentarer för collisions
enemy flyttad till enemy class
Jump flyttad till player + cleanup
Försöker flytta över player move logik från playstate till player
Ändring struktur + up och ner löst så det går lika fort åt båda hållen
Loading