Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 7aa739e7 authored by Gustav Sörnäs's avatar Gustav Sörnäs :crab:
Browse files

add readme

parent 6f23a32b
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
Hej Ingemar!
Projektet ligger i mappen `diorama`. För att köra koden:
- Ladda ner Rust (t.ex. via rustup: https://rustup.rs/, stable fungerar utmärkt)
- Ställ dig i mappen `diorama`
- Kör `cargo run --release`
Själva projektkoden ligger huvudsakligen i `diorama/src`. Namnen är ganska
självförklarande, men det finns några filer som inte används i slutändan (t.ex.
`stylized_nature`, några andra modeller vi hittade).
`finite-volume-methods` innehåller koden för vattensimuleringen som används i
projektet (filen `finite-volume-methods/src/water.rs`) och några
exempelvisualiseringar som vi byggde upp under utvecklingen.
För att köra dom olika visualiseringarna:
- Ställ dig i mappen `finite-volume-methods`
- Kör `cargo run --release --bin [VARIANT]` där [VARIANT] är någon av `1d`,
`2d`, `2d-v2`, `3d` och `3d-rt`.
Sist har vi Rust-varianten av MicroGLUT i mappen `microglut`. Den innehåller
abstraktioner för texturer, modeller och FBO. Det finns dessutom en serie
exempel i `microglut/examples` som är portade från demosidan. Dessa visar hur
Rust-biblioteket kan användas från Rust. Koden är skriven som C++-koden så
långt det går.
För att köra ett exempel:
- Ställ dig i mappen `microglut`
- Kör `cargo run --example [EXAMPLE]` där [EXAMPEL] är namnet på något av
exemplena, t.ex. `16-simple-07-textured-quad-inline` eller
`heavy-metal-teapot`.
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment