From 3b34a1148b706001d33715297bdc37864e0befac Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Alrik Appelfeldt <alrap417@student.liu.se>
Date: Wed, 6 Mar 2024 19:04:29 +0000
Subject: [PATCH] Delete main.cc

---
 Uppgift-3-Spel/main.cc | 112 -----------------------------------------
 1 file changed, 112 deletions(-)
 delete mode 100644 Uppgift-3-Spel/main.cc

diff --git a/Uppgift-3-Spel/main.cc b/Uppgift-3-Spel/main.cc
deleted file mode 100644
index 6f829e5..0000000
--- a/Uppgift-3-Spel/main.cc
+++ /dev/null
@@ -1,112 +0,0 @@
-#include "ghost.h"
-#include <string>
-#include <iostream>
-#include <iomanip>
-#include <sstream>
-
-using namespace std;
-
-/*
-  Ledning och Tips:
-
-  - Modifiera stukturen till en header-fil och en implementationsfil
-  - Ut�ka 'run()' och 'draw_map()' med �vrig funktionalitet.
-  - L�gg alla sp�ken i en l�mplig beh�llare som en datamedlem.
-  - Bryt ut stora kodblock till egna funktioner.
-  - Anv�nd hj�lpfunktioner f�r att undvika duplicering av kod.
-  - T�nk p� att varje funktion inte borde vara l�ngre �n 25 rader.
- */
-
-class Ghost_Tester
-{
-
-public:
-
-    Ghost_Tester()
-        : pacman {}
-    {
-    }
-
-    void run()
-    {
-        while(true)
-        {
-            draw_map();
-            cout << "> ";
-
-            string line {};
-            getline(cin, line);
-            istringstream iss {line};
-        
-            string command {};
-            iss >> command;
-
-            if (command == "pos")
-            {
-                Point new_pos {};
-                iss >> new_pos.x >> new_pos.y;
-                pacman.set_position(new_pos);
-            }
-            else if (command == "dir")
-            {
-            }
-            else if (command == "quit")
-            {
-                break;
-            }
-        }
-    }
-    
-private:
-
-    /*
-      En hj�lpfunktion som avg�r vilka tv� tecken som ska ritas ut f�r en given position p�
-      spelplanen.
-     */
-    string to_draw(Point const& curr_pos)
-    {
-        string to_draw{"  "};
-
-        if (pacman.get_position() == curr_pos)
-        {
-            to_draw[1] = '@';
-        }
-
-        return to_draw;
-    }
-    
-    /*
-      En hj�lpfunktion f�r att rita ut spelplanen f�r testprogrammet.
-      
-      Itererar �ver varje rad och column i kartan. Index f�r raderna �r flippade f�r att placera
-      y = 0 l�ngst ned.
-      
-      Varje punkt i kartan ritas som tv� tecken eftersom ett tecken i terminalen �r ca dubbelt s�
-      h�gt som det �r brett.
-    */
-    void draw_map()
-    {
-        cout << "+" << setfill('-') << setw(WIDTH * 2) << "-" << "+\n";
-
-        for (int y {HEIGHT - 1}; y >= 0; --y) 
-        {
-            cout << "|";
-            for (int x {}; x < WIDTH; ++x) 
-            {
-                cout << to_draw( Point{x,y} );
-            }
-            cout << "|\n";
-        }
-    
-        cout << "+" << setfill('-') << setw(WIDTH * 2) << "-" << "+" << endl;
-    }
-
-    Pacman pacman;
-};
-
-int main()
-{
-    Ghost_Tester gt {};
-    gt.run();
-    return 0;
-}
-- 
GitLab